Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

ΓΑΙΑΟΣΕ: ΑΚΟΜΗ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΟΣΕ



Πολλές φορές αναρωτιόμαστε το λόγο που ο ΟΣΕ, αν και μονοπώλιο στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, κατάφερε να γίνει η πιο ζημιογόνος ΔΕΚΟ της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όσοι κι εάν προσπάθησαν να δώσουν μία λογική εξήγηση ποτέ δεν κατάφεραν να πείσουν ούτε τους εαυτούς τους.
Και βέβαια σε αυτή την περίπτωση το ελληνικό δημόσιο έκανε και πάλι το θαύμα του.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ, έχει την αρμοδιότητα να διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού. Μόνο που εκ του θαύματος δεν γνωρίζει πόσα είναι τα ακίνητα, τα οικόπεδα και τα αγροτεμάχια. Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι ότι τα περισσότερα από τα ακίνητα έχουν καταπατηθεί εδώ και δεκαετίες και ο ΟΣΕ απλώς κοίταζε τα τρένα να περνούν.
Τώρα η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναμένει η ΓΑΙΑΟΣΕ να προχωρήσει σε «πωλήσεις» δεκάδων τετραγωνικών μέτρων. Πώς όμως να πωληθούν όλα αυτά τα ακίνητα, τα οποία έχουν καταπατηθεί; Και δεν μιλάμε για τις μεγάλες εκτάσεις, αλλά για μικρά αγροτεμάχια ή κομμάτια γης που έχουν καταπατηθεί και τα οποία εντοπίστηκαν από το δορυφορικό σύστημα φωτογράφησης που κατέγραψε την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ.
Αυτά τα αγροτεμάχια συνήθως βρίσκονται κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμή. Μάλιστα κάποιοι από τους καταπατητές τώρα ζητούν από την ΓΑΙΑΟΣΕ να τα αποκτήσουν νόμιμα. Στελέχη της εταιρείας βλέπουν θετικά την πώληση αυτών των κομματιών γης, καθώς είναι ο μοναδικός τρόπος να αυξήσουν τα έσοδα του ΟΣΕ και μάλιστα από μικρές εκτάσεις που δεν θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν διαφορετικά.

Μονόδρομος

Αναμφίβολα αυτή η διαδικασία δεν είναι και η καλύτερη, καθώς θα ήταν σαφώς πιο εύκολο η ακίνητη περιουσία να πωληθεί σε μεγαλύτερα κομμάτια, όμως όπως είναι παρατημένα για να επιτευχθεί «διακανονισμό» με όλους τους καταπατητές, οι μεγαλοπενδυτές θα βαρεθούν από τις χρονοβόρες διαδικασίες και θα φύγουν.
Πάντως στελέχη της κτηματαγοράς εκτιμούν, πως μετά την αποτυχία να αξιοποιηθούν τα ακίνητα του ΟΣΕ την προηγούμενη χρονιά, η λύση για διακανονισμό με τους καταπατητές μοιάζει με μονόδρομο.
Σε ότι αφορά την αξιοποίηση που επιχειρήθηκε το 2011, απέτυχε αφού λόγω αντικειμενικών αξιών δεν μπόρεσαν να βρεθούν επενδυτές. Αυτός ήταν και ο λόγος που η ΓΑΙΑΟΣΕ εγκατέλειψε την προσπάθεια πώλησης ακινήτων και έστρεψε το βλέμμα της στα φωτοβολταϊκά πάρκα.
Το ερώτημα που τίθεται βέβαια είναι για ποιον λόγο επί τόσα χρόνια όλοι οι διοικούντες δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να προστατεύσουν την δημόσια περιουσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου